Én sem értek hozzá, de szerintem...

Máris elakadtam....

2020. október 26. 16:27 - fotelszakerto

A világnézetek közti ellentét mélysége - I. rész

Gondoltam, folytassuk lehetetlen vállalkozásunkat azzal, hogy kíséreljük meg megfogalmazni, hogy mi is az az evolúció, amire mindenki bizonyított tényként hivatkozik, továbbá mi az a teremtés, ami olyan tudománytalan, hogy azt, valamint annak legcsendesebb képviselőjét is minden magára valamit adó evolúcióhívőnek azonnal sértő megjegyzéssel kell illetnie.

Ezért gondoltam, azzal kezdem, hogy tisztázom, mit értek én, valamint tapasztalatom szerint a laikus emberek többsége, valamint az IMTN (az Internet Mindent Tudó Népe) az evolúcióelmélet alatt általánosságban:

TEHÁT.

A világmindenség egy ősrobbanással keletkezett, a robbanásban létrejöttek az elemek, azokból csillagok és bolygók, azokon szervetlen anyagból a szerves, majd egysejtűekből szépen fejlődve az összes növény és állatfaj, végül az ember, természetesen IRRRGALMATLANUL hosszú idő alatt.

Hű de velős ez a mondat, leizzadtam, mire leírtam.

Persze, tudom, hogy ez a megfogalmazás felháborítóan rövid, mintha megpróbálnánk egy teljes könyvtár összes könyvének tartalmát egyetlen mondatba sűríteni, ezért máris elnézést kérek. Vigasztalásul megteszem ugyanezt az eretnekséget a Biblia által közölt világképpel is, azaz a teremtéselmélettel:

A világmindenséget egy örökkévaló, mindenek felett való Isten tervezte és teremtette meg, tette ezt 6 nap alatt, benne készen minden anyaggal, égitestekkel, növényekkel és mindenféle állatokkal, és a maga képmására formált emberrel, akinek szabad akaratot adott, és mindössze egyetlen tiltó parancsot, amit az sikerrel azonnal meg is szegett, ennek következménye minden rossz.

Általános felfogás szerint az első állítás tudományos alapokon nyugszik, ellenben a második kizárólag vallásos megközelítés. Elkezdtem hát keresni, hogy mitől annyira biztosak a dolgukban azok, akik ezzel érvelnek - vagyis hogy pontosan mik is azok a magamfajta földi halandó számára is elérhető bizonyítékok, amik alátámasztják, hogy az evolúció megkérdőjelezhetetlen tudományos tény, ellenben a teremtéselmélet tényleg teljesen híján van minden tudományosságnak, "negligálja az evolúcióbiológia tényeit", és egy olyan áltudomány, amelyet valójában a darwinizmus hívott életre, ahogy ezt a Wikipédián olvastam.

Bevallom, hogy az a gondolat, hogy a teremtés elmélete jött létre az evolúció ellenpontjaként, és nem fordítva, leszedálta az idegrendszeremet egy röpke pillanatra, de már jól vagyok. Én világ életemben azt hittem, hogy a teremtéstörténet legalább korban megelőzi az evolúcióelméletet, mivel a Genezis könyve legalább 3500 éves, ellenben azt a gondolatot, hogy némely állatok nem párzás után születnek, hanem szervetlen anyagból jönnek létre, Albertus Magnusnál találtam meg legkorábban, aki Arisztotelész nyomán jutott arra a következtetésre hogy "némelyik állat rothadt földből ered, mint az egér", ez pedig akkor is csak kb 2400 év, ha a hivatkozott szerzőt nézzük. Igazán nem szép, hogy még ezt az icipici kis elsőbbséget is el akarjuk vitatni a teremtéshívőktől.

Na, de vissza a bizonyítékokhoz. Pontosabban azok kereséséhez, meg arra, hogy eddig mire jutottam.

Hát arra, hogy a két világnézet ellentétének a története és mélysége combosabb, mint ahogy azt eredetileg gondoltam, ezért a tervezettnél picit tovább kell időznünk a témánál. (Újabb bizonyíték arra, hogy a kutatás csak összezavar.)

Úgyhogy innen fogjuk folytatni, terveim szerint azzal, hogy miként formálódott a nyugati tudományos közgondolkozás az elmúlt pár száz évben, melynek eredményeképpen ma már a tudomány fogalma úgy él a köztudatban, mint ami a vallás (ill. hit) ellentéte.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelszakerto.blog.hu/api/trackback/id/tr5216248898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása